Za ogled dokumenta se morate prijaviti.
Input:

Spremembe pogodb (95. člen)

25.5.2017, Vir: Ministrstvo za javno upravoČas branja: 17 minut

Tolmačenje javno-naročniške zakonodaje 430-77/2016/9 navajamo v celoti:

"Zakon o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, v nadaljnjem besedilu: ZJN-3) v 95. členu ureja spremembe pogodb o izvedbi javnega naročila.

Predmetni člen določa pet primerov dovoljenih sprememb pogodb o izvedbi javnega naročila.

1. Vnaprej določena sprememba

Prvi razlog, v primeru katerega zakon dopušča spremembo pogodbe je primer, ko je sprememba, ne glede na njeno denarno vrednost, predvidena v prvotni dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila v jasnih, natančnih in nedvoumnih določbah o reviziji, ki lahko vključujejo določbe o reviziji cen, ali opcijah. V takih določbah morajo biti navedeni obseg in vrsta možnih sprememb ali opcij ter pogoji, pod katerimi se lahko uporabijo, ne smejo pa biti predvidene spremembe ali opcije, ki bi spremenile splošno naravo pogodbe o izvedbi javnega naročila ali okvirnega sporazuma.

V povezavi s 24. členom ZJN-3, ki določa način izračuna ocenjene vrednosti, je v kontekstu obravnave spremembe pogodbe po tej točki pomemben prvi odstavek 24. člena, ki določa, da izračun ocenjene vrednosti javnega naročila temelji na celotnem plačljivem znesku brez DDV, kakor ga oceni naročnik, vključno s katero koli opcijo in morebitnimi podaljšanji naročil, kakor je izrecno navedeno v dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila.

Navedeno pomeni, da je sprememba pogodbe po tej točki mogoča ne zgolj, če je bila opcija predvidena v prvotni dokumentaciji (ali revizija cen), temveč je dodaten pogoj, da je to opcijo ali morebitne revizije cen naročnik upošteval tudi v ocenjeni vrednosti javnega naročila.

Ta točka tako omogoča naročniku, da morebitne spremembe pogodbe o izvedbi javnega naročila predvidi v naprej, pri čemer pa mora te predvidene in morebitne spremembe zapisati zelo jasno in natančno ter na način, ki ne pušča nobenega dvoma v njihovo razlago ali razumevanje.

Določba nima vrednostne omejitve, pravzaprav je izrecno dopuščena, ne glede na njeno denarno vrednost, vendar je omejitev opredeljena z navedbo, da ne smejo pa biti predvidene spremembe ali opcije, ki bi spremenile splošno naravo pogodbe o izvedbi javnega naročila ali okvirnega sporazuma.

2. Dodatne gradnje, storitve ali dobave blaga

Drugi razlog dovoljuje spremembo pogodbe za dodatne gradnje, storitve ali dobave blaga, ki jih je izvedel prvotni izvajalec, če so potrebne, čeprav niso bile vključene v prvotno naročilo, in sicer če sta hkrati kumulativno izpolnjena dva pogoja: da zamenjava izvajalca ni mogoča iz ekonomskih ali tehničnih razlogov, kot so zahteve glede zamenljivosti ali interoperabilnosti z obstoječo opremo, storitvami ali inštalacijami, naročenimi v okviru prvotnega javnega naročila, ter da bi zamenjava izvajalca naročniku povzročila velike nevšečnosti ali znatno podvajanje stroškov.

Uvodno pojasnilo 108 Direktive 2014/24/EU daje nekaj primerov, za katere meni, da je sprememba pogodbe na podlagi te točke dovoljena, in sicer omenja okoliščine, ko so potrebne dodatne dobave namenjene za delno nadomestilo ali za povečanje obsega obstoječih storitev, blaga ali inštalacij, če bi moral naročnik zaradi zamenjave dobavitelja nabaviti blago, izvesti gradnjo ali storitve z drugačnimi tehničnimi lastnostmi, kar bi povzročilo neskladnost ali nesorazmerne tehnične težave med obratovanjem in vzdrževanjem.

Drugi odstavek tega člena določa, da v

 
 Potrebujete pomoč?
Imate težavo z uporabo portala? Pišite nam.
Vaše sporočilo je bilo uspešno poslano.
Input: